Repozitorij samostojnih visokošolskih in višješolskih izobraževalnih organizacij

Iskanje po repozitoriju
A+ | A- | Pomoč | SLO | ENG

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po

Možnosti:
  Ponastavi


1 - 10 / 28
Na začetekNa prejšnjo stran123Na naslednjo stranNa konec
1.
Zdravljenje dvojne diagnoze v terapevtski skupnosti Sostro
Živa Leder, 2020

Opis: V diplomski nalogi smo obravnavali koncept dvojne diagnoze (oziroma komorbidnosti) in zdravljenje le-te v terapevtski skupnosti Sostro Pelikan. Osebe, ki so komorbidne, imajo diagnosticirano hkratno duševno motnjo in zasvojenost. Diagnosticiranje komorbidnosti je težavno, zdravljenje pa je dolgotrajno in mora zajemati celostno obravnavo. V TS Sostro izvajajo integrativni pristop, ki združuje elemente zdravljenja zasvojenosti in duševne motnje hkrati. V empiričnem delu smo izvedli kvalitativno raziskavo, tj. polstrukturirane intervjuje z uporabniki terapevtske skupnosti, ki so bili v času raziskave vključeni v zdravljenje. Zanimalo nas je njihovo doživljanje življenja z dvojno diagnozo, njihova pot, ki jih je pripeljala na to točko, potek zdravljenja od vključitve v program do sedanjega trenutka in kakšen pomen ima njihova družina in podpora le-te na potek zdravljenja. Sodelovalo je osem oseb, dve ženskega in šest moškega spola, starih med 19 in 36 let. Glede na raziskave lahko na potek samega zdravljenja vpliva posameznikov razlog za vključitev v zdravljenje. Naša raziskava je pokazala, da sta se le dva od osmih v zdravljenje vključila sama, trije so se vključili zaradi zunanjih vplivov, a z zavedanjem, da to potrebujejo, trije pa so se vključili le zaradi zunanjih dejavnikov (starši, sodišče). Samo zdravljenje v TS Sostro je bilo ocenjeno pozitivno, večina udeležencev pa je našla pomanjkljivost v premajhnem prilaganju posamezniku. Vključitev družine v zdravljenje je glede na raziskave zelo pomembna in to je bilo potrjeno tudi s strani naših udeležencev. Vsi so potrdili, da jim družina predstavlja glavno motivacijsko sredstvo in podporo, hkrati pa cenijo delo, ki ga v procesu zdravljenja družinski člani opravijo tudi na sebi.
Najdeno v: osebi
Ključne besede: zasvojenost, duševne motnje, dvojna diagnoza, zdravljenje, TS Sostro Pelikan, diplomske naloge
Objavljeno: 13.08.2021; Ogledov: 1035; Prenosov: 94
.pdf Celotno besedilo (1,19 MB)

2.
Mehanizem relapsa
Nina Jovanović, 2020

Opis: Diplomska naloga opisuje mehanizem relapsa in kako je ta umeščen v kontekst zdravljenja od psihoaktivnih snovi (PAS). Relaps oziroma recidiv je pogost, nezaželen pojav pri zasvojenosti od psihoaktivnih snovi in ponuja možnost uvida v sprožilce in okoliščine, ki so do relapsa pripeljali. V nalogi smo poskušali poiskati model relapsa in njegove vzroke. V teoretičnem delu naloge predstavimo nevroznanstveni vidik in vlogo motivacije pri nastanku zasvojenosti. Opredeljeni so stili navezanosti in pomembnost odnosov v človeškem življenju, saj so to tisti dejavniki, zaradi katerih se morda zasvojenost nikoli ne bo razvila. Če pa do nje že pride, se uporabniki lahko s pomočjo odnosov iztrgajo zasvojenosti. V empiričnem delu smo raziskovali mehanizem relapsa na podlagi pričevanj 13 uporabnikov, ki živijo v stanovanjskih skupnostih za reintegracijo. Vzorec je obsegal uporabnike, ki abstinirajo najmanj 1 leto in največ 7 let. Na podlagi njihovih izkušenj smo identificirali pogoste vzroke oziroma okoliščine, ki so jih pripeljale do relapsa in kako so te izkušnje zaznamovale nadaljnji potek zdravljenja. Prepoznali smo okvirni model poteka okrevanja od zasvojenosti, za katerega menimo, da bi lahko veljal za veliko večino zasvojenih. Rezultati so pokazali, da bi lahko relaps razumeli, kot posledico nihanja med dvema silama. Na eni strani želja po bolj zdravem, kvalitetnem življenju in na drugi strani zasvojenost. Na kateri strani se bo uporabnik znašel, je odvisno od več notranjih in zunanjih dejavnikov. Med notranje dejavnike štejemo notranjo motivacijo, ki se je običajno porodila po dolgotrajnem jemanju PAS s svojimi posledicami. K zunanjim dejavnikom prištevamo negativne življenjske dogodke, ki so jih prisilili v ukrepanje, na primer izguba službe ali trenja z okolico in domačimi. Za preventivo relapsa je ključnega pomena, da uporabniki aktivno skrbijo za sebe na vseh pomembnih življenjskih področji. Med bolj pomembnimi dejavniki, ki so botrovali preprečitvi relapsa so bili kvalitetni odnosi, ki so jih uporabniki stkali s strokovnim kadrom in sostanovalci. V teh odnosih so se naučili bolj primerne načine lajšanja stiske in bolj primeren stil reševanja problemov. Nekateri so pričeli prepoznavati svojo vrednost in pridobivati na samozavesti, kar je tudi dejavnik pri preprečitvi relapsa, lahko bi to razumeli kot grajenje boljše samopodobe. Pomembno je, da se razume zdravljenje, kot nekaj, ki poteka v fazah. Pri vsaki fazi obstajajo različni rizični dejavniki, ki botrujejo relapsu in katere je potrebno nasloviti. Zavedanje rizičnih dejavnikov je pa posledica osebnostne rasti in dela na sebi, vsak dan, dan za dnem.
Najdeno v: osebi
Ključne besede: mehanizem relapsa, zasvojenost, PAS, stanovanjske skupnosti, reintegracija, abstinenca, kvalitetno življenje, diplomske naloge
Objavljeno: 13.08.2021; Ogledov: 1265; Prenosov: 117
.pdf Celotno besedilo (1,17 MB)

3.
Bolnišnično zdravljenje anoreksije nervoze otrok in mladostnikov
Nina Čeh, 2021

Opis: Anoreksija nervoza je motnja hranjenja, ki jo uvrščamo med duševne bolezni in lahko resno ogrozi življenje posameznika, saj so posledice vidne tako na duševni kot tudi na telesni ravni. Pomembno je dobro poznavanje simptomov in ustrezno ukrepanje, saj je zgodnje odkrivanje motnje ključnega pomena za nadaljnji razvoj otroka ali mladostnika. V nasprotnem primeru lahko motnja zaradi majhnega vnosa kalorij v telo posameznika v obdobju pospešene rasti resno ogrozi življenje otroka ali mladostnika. V tem primeru je potrebna bolnišnična oskrba motnje, pomembno vlogo pa ima tudi terapevt/svetovalec, saj je najprej potrebno odpraviti notranje stiske in konflikte, potem pa se zdravljenje lahko prične tudi na telesni ravni. V teoretičnem delu so opisane vrste, simptomi in vzroki motenj hranjenja, natančneje je opredeljena anoreksija nervoza v obdobju otroštva in mladostništva ter njeno zdravljenje v bolnišnici. V empiričnem delu je predstavljena bolnišnična oskrba otroka ali mladostnika z anoreksijo nervozo. Zanimala so nas predvsem klinična merila, zaradi katerih je potrebno otroka ali mladostnika z anoreksijo nervozo napotiti v bolnišnico, kako poteka tipičen dan otroka ali mladostnika v bolnišnici. Pozornost pa smo namenili tudi sestavi jedilnika otrok in mladostnikov z anoreksijo nervozo ter kriterijem, ki vplivajo na uspešnost zdravljenja. Želeli smo tudi ugotoviti, kakšna je vloga terapevta/svetovalca v procesu zdravljenja anoreksije nervoze. S pomočjo intervjujev je predstavljeno delo različnih strokovnjakov, ki se vsakodnevno ukvarjajo z obravnavo otrok in mladostnikov z anoreksijo nervozo. Za poglobljeno razumevanje celotnega procesa zdravljenja pa je v raziskavo vključena tudi mladostnica z izkušnjo bolnišničnega zdravljenja anoreksije nervoze. Tako so s pomočjo vseh sodelujočih opisani postopki zdravljenja anoreksije nervoze, dnevni plan otroka ali mladostnika v bolnišnici, prehranski načrt ter pogoji, ki jih otrok ali mladostnik mora izpolniti pred odpustom iz bolnišnice.
Najdeno v: osebi
Ključne besede: motnje hranjenja, anoreksija nervoza, zdravljenje, terapevti, svetovalci, diplomske naloge
Objavljeno: 05.05.2022; Ogledov: 1048; Prenosov: 105
.pdf Celotno besedilo (982,58 KB)

4.
Odnosi v družini in reševanje konfliktov v njej
Petra Dežman, 2021

Opis: Diplomska naloga se nanaša na odnose v družini, na konflikte in na njihovo reševanje v njej. V prvem delu se posvečamo družini na splošno, na njeno opredelitev, različne definicije, na njihov sistem, na to kakšna je hierarhija v družini, kako družina deluje, nadaljujemo pa z odnosi. Prvih odnosov se naučimo v družini. To je prvi odnos, s katerim se v življenju srečamo. Od družinskih odnosov je odvisno, kakšne odnose bomo gradili naprej v življenju. Še bolj pa je pomembno to, kako se bomo soočali v različnih situacijah, predvsem v medsebojnih odnosih. Dotaknili se bomo tudi partnerskega odnosa, ki je steber vsake družine. Intimni odnosi so del naše narave in del našega življenja. Ljudje te odnose potrebujemo, saj se iz njih učimo, ob enem pa nas oblikujejo v osebe, kakršne postanemo. Kadar so partnerski odnosi oz. med staršema skrhani, nezdravi, hladni, otrok to občuti, predvsem pa vpliva na njegov nadaljnji razvoj in obratno. V teoretičnem delu se posvetimo tudi komunikaciji v odnosih, konfliktom in na njihovo reševanje. Komunikacija je ključni del vsakega odnosa in našega vsakdana. Kako komuniciramo, kako se odzivamo na konflikte in kako jih rešujemo, kaže na to kakšne odnose imamo v družini oz. v partnerskem odnosu. Spoznali bomo vzroke za konflikt in načine reševanja. V empiričnem delu smo s spletnim vprašalnikom raziskovali kakšni so odnosi v partnerstvu, družini, med otroki ter kako posameznik deluje, ko pride do konfliktov, kakšno je njihovo odzivanje na konflikt in kakšne načine izberejo za reševanje le teh. izpolnjenih je bilo 103 vprašalnikov, podatke pa smo analizirali s pomočjo SPSS statističnega programa.
Najdeno v: osebi
Ključne besede: družina, partnerski odnosi, odnosi z otroki, komunikacija, reševanje konfliktov, diplomske naloge
Objavljeno: 05.05.2022; Ogledov: 895; Prenosov: 143
.pdf Celotno besedilo (959,09 KB)

5.
Pomen interoceptivnega zavedanja pri plesalcih
Ajda Špacapan, 2022

Opis: Interocepcija prinaša informacije o notranjem stanju telesa. Vezana je na notranje organe (npr. napetost mišic, utrip srca) in je pomembna za ohranjanje vitalnih funkcij telesa kot so lakota, žeja, spanje, razpoloženje, stanje vzburjenosti. Gre za avtonomne funkcije, ki jih posameznik lahko ozavesti in s tem pripomore k boljšemu interoceptivnemu zavedanju. Zaznava teh notranjih stanj in dogajanj telesa je povezana s čustvi. Mnoge dosedanje raziskave so pokazale, da lahko interoceptivno zavedanje pripomore k boljši telesni in čustveni regulaciji. Zavedanje telesa je še posebej pomembno za sodobne plesalce, saj je telo njihov medij sporočanja in hkrati vir sporočila. Sodobni plesalci mnogokrat iščejo navdih in material za ustvarjanje v svojih telesnih občutkih, ki se v interakciji z določeno vsebino porajajo. Namen diplomske naloge je prepoznati pomen interoceptivnega zavedanja kot orodja s katerim si lahko plesalci pri svojem delu in čustvovanju pomagajo. Cilj naloge je bil raziskati pomen interoceptivnega zavedanja pri sodobnih plesalcih, pri čemer smo se osredotočali na telesni in čustveni vidik. V anketo je bilo vključenih 77 plesalcev sodobnega plesa, pri čemer je bila njihova povprečna starost 28,77 let. Uporabili smo vprašalnik interoceptivnega zavedanja MAIA in podlestvico vprašalnika za ugotavljanje težav z uravnavanjem čustev DERS. Pri raziskovanju smo uporabili kvantitativno metodo, iskali smo povezanost med spremenljivkami s Spearmanovim koeficientom korelacije. Rezultati so pokazali povezanost interoceptivnega zavedanja z zavedanjem pomena stika s telesom in čustvi za lastno pristnost in avtentičnost kot tudi povezanost z zavedanjem čustev in telesnih občutkov. Prav tako smo ugotovili, da med mlajšimi in starejšimi plesalci obstajajo razlike v interoceptivnem zavedanju. Razlike v interoceptivnem zavedanju obstajajo tudi med plesalci s krajšim in plesalci z daljšim plesnim stažem. Rezultati naloge kažejo na to, da je interoceptivno zavedanje preprosto, dosegljivo in učinkovito orodje za izboljšanje samoregulacije telesnih in čustvenih stanj. Interoceptivno zavedanje je smiselno načrtno oz. zavestno razvijati pri plesalcih sodobnega plesa.
Najdeno v: osebi
Ključne besede: interocepcija, interoceptivno zavedanje, sodobni ples, uravnavanje čustev, telesni občutki, avtentičnost, MAIA, diplomske naloge
Objavljeno: 17.05.2022; Ogledov: 898; Prenosov: 69
.pdf Celotno besedilo (970,31 KB)

6.
Značilnosti kvalitetnega partnerskega odnosa
Pia Brolih Djilas, 2022

Opis: Človek gradi odnose skozi celo življenje. Partnerski odnos pa je eden pomembnejših v človekovem življenju. Kvaliteta partnerskega odnosa je lahko nekaj zelo subjektivnega, a kljub temu obstajajo faktorji, ki vplivajo na kvaliteto le-tega. V diplomski nalogi smo raziskovali, kaj so ključni faktorji, ki vplivajo na kvaliteto partnerskega odnosa. V teoretičnem delu smo najprej predstavili kaj sploh so partnerski odnosi in kako se formulirajo. Nato smo predstavili kaj je ljubezen in na kakšne načine ljudje izražamo ljubezen. Nekaj besed smo namenili tudi konfliktom, saj se partnerski odnosi skozi konflikte krepijo ali slabijo. V zadnjem sklopu pa smo predstavili še nekaj ugotovitev preteklih raziskav in ugotovitev, kaj so ti faktorji, ki vplivajo na kvaliteto partnerskega odnosa. Empirični del zajema kvalitativno analizo štirih parov, s katerimi smo izvedli osem polstrukturiranih intervjujev. Vzorec predstavljajo heteroseksualni pari, ki so v partnerskem odnosu najmanj tri leta in spadajo v starostno skupino od 24 do 34 let. Vprašanja so se osredotočala na kvaliteto partnerskih odnosov in kaj po njihovem mnenju vpliva na le-to. Zanimalo nas je predvsem, kako na kvaliteto partnerskega odnosa vpliva izražanje ljubezni, preživljanje skupnega časa in konflikti. Rezultate smo predstavili z izseki intervjujev, ki so pripomogli k širšemu razumevanju tematike. Pokazali so, da obstajajo faktorji, ki imajo vpliv na kvaliteto partnerskega odnosa. Ti faktorji so: 1. nudenje medsebojne podpore, 2. medsebojna komunikacija, 3. preživljanje časa skupaj in 4. občutek medsebojne povezanosti. Ugotovitve raziskave so lahko smernice za nadaljnje raziskovanje na področju kvalitete partnerskih odnosov.
Najdeno v: osebi
Ključne besede: partnerski odnosi, kvaliteta, ljubezen, konflikti, skupni čas, diplomske naloge
Objavljeno: 23.12.2022; Ogledov: 459; Prenosov: 17
.pdf Celotno besedilo (1,89 MB)

7.
Doživljanje šolanja na daljavo pri starših otrok s posebnimi potrebami
Anita Regula, 2022

Opis: Diplomska naloga se poglobi v doživljanje šolanja na daljavo pri starših otrok s posebnimi potrebami. V teoretičnem delu se v prvem delu poglobimo v definicijo otrok s posebnimi potrebami in v zakone sprejete na tem področju ter kaj Republika Slovenija ponuja družinam z otroci s posebnimi potrebami. Poleg tega pa smo v dodatnih poglavjih pozornost posvetili tudi učencem s posebnimi potrebami v šolskem sitemu, kakšno obravnavo imajo, katere prilagoditve itd. Bolj poglobljeno smo se tudi posvetili šolanju na daljavo na splošno in v času epidemije covid 19. Za konec pa smo raziskali tudi področje starševstva otrok s posebnimi potrebami. S pomočjo pol strukturiranih intervjujev smo prišli do odgovorov. Sodelovalo je 10 staršev, ki je v času šolanja na daljavo zaradi covid epidemije ostalo z otrokom/otroci doma. Z intervjuji smo prišli do odgovorov, da so starši šolanje na daljavo doživljali različno, da so se bolje počutili v vlogi starša kot učitelja, saj jim je starševska bolj znana, in pa dvomili so v lastne kompetence. Starši navajajo, da so imeli težave kot npr. upor otroka predvsem pri novostih, neposlušnost otroka, otroka so dekoncentrirali zunanji motilci, nizka psihofizična sposobnost otroka, itd. Poleg tega pa težave navajajo tudi pri organizaciji službenih obveznosti in šolanja (več) otrok na daljavo, pomankanje časa, neusposobljenost (staršev) za poučevanja otrok s posebnimi potrebami, preobremenjenosti staršev s službo, kar je vodilo v prikrajšanost otroka pri šolanju. Otrok pa si je svoj čas krajšal s telefonom ali televizijo. Pri šolskih obveznostih so si pomagali s pomočjo učitelja, prilagoditvijo prostora za učenje, omejitvijo zvokov in slik ter z aktivnostjo med izpolnjevanjem obveznosti.
Najdeno v: osebi
Ključne besede: otroci s posebnimi potrebami, šolanje na daljavo, posebni programi vzgoje in izobraževanja, prilagoditve, starši otrok s posebnimi potrebami, magistrske naloge
Objavljeno: 06.01.2023; Ogledov: 547; Prenosov: 62
.pdf Celotno besedilo (981,03 KB)

8.
Terapevtski dejavniki skupine v visokopražnih programih, namenjenih uporabnikom prepovedanih drog
Aleksandra Vasiljević, 2022

Opis: Namen raziskave je bil ugotoviti, kateri terapevtski dejavniki skupine so najvišje ocenjeni po pomembnosti po mnenju uporabnikov v visokopražnih programih Društvo Projekt Človek in Zavod Pelikan – Karitas in ali se pomembnost posameznega terapevtskega dejavnika skupine razlikuje glede na fazo zdravljenja ter vrsto programa, v katerem so uporabniki. Za namene raziskovanja smo izvedli kvantitativno raziskavo s pomočjo anketnega vprašalnika. Uporabili smo prilagojen Q-sort vprašalnik avtorja Irvina D. Yaloma. Vprašalnik smo priredili s pomočjo dodajanja Likertove lestvice in dodatnega vprašanja, kjer nas je zanimalo, kako pomembna je skupina za uporabnike pri njihovem procesu zdravljenja. Anketiranci trditev, napisanih na karticah, niso razvrščali po kupčkih, kot je to značilno za metodo Q-sort. Vprašalnik je rešilo 32 uporabnikov iz dveh slovenskih visokopražnih programov – Društva Projekt Človek (n = 13) in Zavoda Pelikan – Karitas (n = 19). Uporabniki so bili v času anketiranja vključeni v zdravljenje od enega meseca pa vse do dveh let. Najpomembnejši terapevtski dejavniki skupine po mnenju uporabnikov so bili katarza (M = 22,75; SD = 2,59), skupinska kohezivnost (M = 22,19; SD = 2,22) in medosebno učenje – iznos (M = 21,53; SD = 2,44). Najmanj pomembni terapevtski dejavniki skupine po mnenju uporabnikov v visokopražnih programih pa so bili vodenje (M = 19,75; SD = 3,26), altruizem (M = 18,25; SD = 2,09) in identifikacija (M = 15,69, SD = 3,87). Statistična analiza je pokazala, da se pomembnost posameznega terapevtskega dejavnika skupine ne razlikuje glede na fazo zdravljenja, v kateri so uporabniki. Pri analiziranju zadnjega raziskovalnega vprašanja o tem, ali se pomembnosti posameznega terapevtskega dejavnika skupine razlikuje glede na vrsto programa, v katerem so uporabniki, je statistična analiza pokazala statistične razlike pri zgolj dveh terapevtskih dejavnikih – katarzi in samorazumevanju. Na zadnje vprašanje, kako pomembna je skupina pri procesu zdravljenja uporabnikov, je 87 % vseh anketiranih uporabnikov odgovorilo, da je skupina pri njihovem procesu zdravljenja pomembna oziroma zelo pomembna.
Najdeno v: osebi
Ključne besede: terapevtski dejavniki, skupinska obravnava, terapevtska skupnost, prepovedane droge, zasvojenost, komorbidnost, zdravljenje zasvojenosti, diplomske naloge
Objavljeno: 09.01.2023; Ogledov: 665; Prenosov: 45
.pdf Celotno besedilo (1,65 MB)

9.
Analiza primera rizičnih dejavnikov za pojav bolezni, obravnave in rehabilitacije
Klaudija Vertačnik, 2022

Opis: O sindromu izgorelost se v zadnjem desetletju ali dveh precej govori in je prepoznan kot epidemija sodobnega časa. Okolje, v katerem živimo, ni spodbudno, tehnološki napredek je neizprosen. Čas, ki ga imamo na voljo, je čedalje bolj omejen. Od posameznika zahteva vse tisto, kar je v nasprotju z njegovo naravo, osebnimi značilnostmi in njegovimi vrednotami. V magistrski nalogi z naslovom »Analiza primera rizičnih dejavnikov za pojav izgorelosti, procesa bolezni, obravnave in rehabilitacije« obravnavamo različne vidike, ki vodijo v izgorelost. V ospredju smo obravnavali dva dejavnika tveganja, neželeni stres kot zunanji dejavnik in tvegane osebnostne značilnosti kot notranji dejavnik, ki lahko privedeta do pojava izgorelosti. Izgorelost kot fenomen, kot ga poimenujejo, namreč nastavlja ogledalo naši družbi, kjer je v ospredju kapital pred človekom in kjer se izgubljajo vrednote, kot so sodelovanje, solidarnost in socialna pravičnost. V teoretičnem delu smo ugotovili, kako pomembno vlogo imajo čustva in naše izkušnje ter značilnosti v primarni družini. Prav v slednji nam je namreč dana prva izkušnja ravnanja s čustvi. V empiričnem delu smo s študijo primera predstavili izgorelost v različnih obdobjih tako skozi kronološki kakor tudi vsebinski vidik, podprtim z raziskavo in strokovno literaturo. Začenši s časom pred izgorelostjo, ko podrobno raziskujemo samovrednotenje in medosebne odnose, nadalje opišemo stanje izgorelosti in nadaljujemo z zdravljenjem izgorelosti na primarni in sekundarni ravni, ki je ključnega pomena za ugotavljanje diagnoze in nadaljnjo obravnavo. V zaključku naloge prikažemo ključne elemente v rehabilitaciji in reintegraciji v delovno okolje in življenje po izgorelosti. Zato smo kritični do posploševanja, da je posameznik z izkušnjo izgorelosti len in simulira. Te označbe so odraz nerazumevanja in nevednosti, kar potisne človeka še v hujšo nemoč ravno v času, ko najbolj potrebuje razumevanje in oporo. Namen naloge je tako tudi ozaveščanje širše javnosti o pojavnosti in značilnosti izgorelosti.
Najdeno v: osebi
Ključne besede: izgorelost, osebnostne značilnosti, tvegani dejavniki, zdravljenje, rehabilitacija, magistrske naloge
Objavljeno: 09.01.2023; Ogledov: 515; Prenosov: 45
.pdf Celotno besedilo (660,69 KB)

10.
Povezanost redne fitnes vadbe in telesne samopodobe
Melani Ploj, 2022

Opis: Zanimanje za raziskovanje telesne samopodobe se je v zadnjem času povečalo. Na to temo je bilo tako pri nas kot tudi drugod po svetu opravljenih kar nekaj novejših raziskav. Telesna samopodoba v povezavi z vadbo v fitnesu pa ni tako raziskana, sploh pa ne v Sloveniji. Ker se je v zadnjih letih priljubljenost takšne oblike vadbe občutno dvignila, se nam je zdelo smiselno raziskati, kako je povezana s telesno samopodobo in s tem morda prispevati kakšna dodatna spoznanja za vse, ki so vpeti v ta proces. V teoretičnem delu smo na kratko predstavili splošno samopodobo in se podrobneje osredotočili na telesno samopodobo, njen razvoj, razlike med spoloma in povezanost s telesno dejavnostjo. V nadaljevanju smo predstavili fitnes vadbo in z njo povezana tekmovanja. Z empiričnim delom smo želeli poiskati povezavo med vadbo v fitnesu in telesno samopodobo. Cilj raziskave je bil vezan na iskanje razlik v telesni samopodobi med tremi raziskovalnimi skupinami – neaktivnimi posamezniki, tistimi, ki fitnes obiskujejo rekreativno in tistimi, ki fitnes obiskujejo tekmovalno, prav tako pa smo iskali razlike v telesni samopodobi med spoloma. Za raziskavo smo uporabili kvantitativno metodologijo, podatke pa smo zbrali s pomočjo anonimne spletne ankete, ki je vsebovala PSDQ-vprašalnik telesne samopodobe. Raziskovalni vzorec je zajemal 166 udeležencev, starih med 18–35 let, od tega 59 (35,5 %) neaktivnih posameznikov, 56 (33,7 %) rekreativcev in 51 (30,7 %) tekmovalcev, glede na spol je bilo v vzorec vključenih 88 (53 %) žensk in 78 (47 %) moških. Rezultati so pokazali, da se razlike v telesni samopodobi pojavljajo med neaktivnimi in aktivnimi posamezniki (rekreativci in tekmovalci, ki obiskujejo fitnes). Opazne razlike v telesni samopodobi med spoloma smo zasledili pri splošni skupini (združene vse tri raziskovalne skupine) in v neaktivni skupini.
Najdeno v: osebi
Ključne besede: telesna samopodoba, fitnes, neaktivni posamezniki, rekreativci, tekmovalci, razlike med spoloma, PSDQ, diplomske naloge
Objavljeno: 20.01.2023; Ogledov: 595; Prenosov: 34
.pdf Celotno besedilo (930,44 KB)

Iskanje izvedeno v 0 sek.
Na vrh